Hammastekontroll igas eas vajalik!

Mõned näpunäited: Kuidas hoida hambad terved. Isegi siis, kui hambad ei anna endast märku hambavalu ega muude negatiivsete tunnustega tuleks teatud aja tagant käia hambaarsti juures kontrollis. Hammastega seonduvaid haigusi saab alati ära hoida, kui neid avastada varakult Suu ja hammaste heaolu mõjutab kogu keha tervist.

Vesi on parim jook

Hambakaariese tõttu tekivad hambaaugud, see tekib siis kui hammastel on mineraali tasakaaluhäired. Kõige tavalisem hambakaariese põhjustaja on harjumus juua janu korral morssi, mahla, limonaadi või muud magustatud vedelikku. Magustatud joogid kahjustavad hambapinda ning kestval kokkupuutel muutub hambakude pehmeks ning kiiresti kuluvaks. Jookide suhkrusisaldus annab “toitu” ka kaariesebakteritele, mistõttu on iseäranis oluline harjutada juba beebieast janu korral vett jooma.

Söö neli korda päevas

Pea kõik toidukorrad peidavad endas suhkruid. Igast söögikorrast saavad energiat ka suus elavad mikroobid, kelle elutegevuse jääkprodukt on piimhape. Mida tihedamalt me sööme seda suuremat happerünnakut peavad hambad taluma. Kaariesehaigust saab kontrollida hambasõbralikult toitudes, mis tähendab vähemalt 3-4-tunniseid pause söögikordade vahel. See annab süljele aega happerünnaku tagajärjed taasmineraliseerida.

Proovige mitte hambaid kurnata toidukordade vahel. Kuidas toitumisharjumuste abil hammaste tervise eest hoolitseda.

Sagedase näksimise tagajärjel tekib kõvakoe pöördumatu kahjustus ning jõudes pehmema hambaluuni, “söövad” mikroobid hambakrooni seest õõnsaks. Üldiselt patsiendid on avastanud augu alles siis, kui seest õõnsa hamba vaap puruneb. Näiteks hammastele kleepuvate küpsiste või krõpsude poolt esile kutsutud happerünnak võib kesta veel tunde pärast söömise lõpetamist. Hambad saavad puhkust kui vältida söögikordade vahelist näksimist.

Muuseas – kõik need trikid on abiks ka kehakaalu hoidmisele.

Hammaste eest hoolitsemine seisneb õiges hambaharjamis tehnikas, heades toitumisharjumustes ja korralises hambarsti külastamises. Hambaid tuleb pesta 2 korda päevas, hommikul ja õhtul ning 1 kord päevas tuleb puhastada ka hambavahed, kas hambaniidi, hambavaheharja või hambavahe veesurvepesuriga, sõltuvalt sellest, siinkohal tasuks kuulata hambaarsti soovitusi. Peale pesu tuleks hambaid kontrollida, kas need ikka said puhtaks. Üks huvitav lahendus on närida hambakatu indikaator tablette, mis muutvad eredaks värviks pesemata või puhastamata kohtades. See võimaldab näha mustaks jäänud kohti ja need kerge vaevaga ära puhastada. Odavaim ja lollikindlaim viis on keelega üle hammaste tõmmata, reeglina on puhas hammas sile kui klaas. Hambapesu eesmärk on puhas hammas.

Lapsed

Lapsed kutsutakse hambaravile koju saadetava kirjaga. Kõik lapsed peavad saama korrapärast hammaste kontrolli, et ennetada tulevikus probleeme. Avalik hambaravi on tasuta alla 19-aastastele lastele

Vaid õigeaegne kontroll suudab avastada muresi nende algses staadiumis, algstaadiumis avastatud probleemi lahendamine on alati odavam ja lihtsam.

puhas

Hammaste pesu on elementaarne ja oluline osa igast päevast, ent tervete hammaste tagamiseks on oluline ka õige toitumine.

Laser ?

laserravi

1960ndatel sai laserteraapia stardi, siis ilmsesid ka esimesed bioloogilised efektid. külma (madala sagedusega) laserkiirte mõjudest kudedele. Sellest aningst alates on see meetod tohutult arenenud ning korduvalt end proovile pannud kas suudab aidata kaasa kudele loomulikule kasvule ning leevendada valu.

Laserteraapia mõju vähendada luu -lihaskonna valusi ning põleikke, ka koed hakkavad kiiremini taastuma. Põhimõtteliselt kiirendab laserteraapia organismi loomulikku tervenemise protsessi. Väga efektiivne järgmiste näidustuste puhul: haavade paranemine, karpaalkanali sündroom, artriit, herpes, sporditraumad, lihasvalud, ekseem, psoriaas .

Laser on kokkusurutud valguskiir, mis erineb loomulikust valgusest, sest on sidus ning liigub mööda sirgjoont vaid ühel kindlal lainepikkusel.

Kuigi teoreetilise aluse laserseadmele pani juba 1920ndatel Albert Einstein, siis 60ndatel pandi reaalselt kokku esimene laser. Mõned aastad hiljem leidis dr. E. Mester katse käigus esimesed bioloogilised efektid pehme laseri kohta. Peale seda on laserravi põhningl tehtud mitmeid teaduslikke uuringuid mis on kaningstust saanud ka suurimas meditsiinianingkirnings “The Lancet.”

Tänapäeval kasutatakse meditsiinis peamiselt kahte tüüpi lasereid: kirurgilisi ning terapeutilisi. Suure võimsusega kirurgilisi lasereid kasutatakse kudede lõikamiseks ning hävitamiseks. Väiksema sagedusega lasereid kasutatakse peamiselt hooldusravis ning taastusravis. Kui laser ei aita, siis aitab ilukirurgia

Need laserid on loodud organismi paranemisprotsesside kiirendamiseks enamjaolt luu-, liiges- ning lihaskonna haigustes ning haava- ning teiste nahaprobleemide ravis. Nn. külmad on mõeldud vaid paranemiseks ning taastumiseks ega oma mingit halba mõju tervetele kudedele, samuti ei eraldu soojusenergiat.Need kõik põhjused annavad antud sektorile tohutu kasutus ning arenguvõimalused, nii saab kiirendada paranemist ilma kõrvalnähtudeta.

Madala sagedusega laserkiired jõuavad rakkudesse, konventeeritakse mitokondris rakutoitaineks ning tulemuseks on rakuaktiivsuse suurenemine.

Laserteraapia võimaldab ravida Põhimõtteliselt kõik tugi-liikumisaparaadi nii kroonilised samuti akuutsed vigastused ning haigused: selning-, kaela- ning turningvalud, epikondüliit, kukekannus, Achilleuse probleemid, Schlatter’i tõbi jne;

Nahaprobleemid, psoriaas, ekseem, haavad (k.a. kroonilised; lamatised), põletushaavad, ohatis. Veel: nohu, kurguvalu, angiin, soolatüükad, laserepilatsioon. Biostimulatiivne laserravi on unikaalne ning tõhusa loogikaga töötav süsteem, kus toimub kiirem. Paranemine keha enda toel, ilma kõrvalnähtudeta. Laserteraapias kasutatakse madala sagedusega lasereid , mis annavad  monokromaatilist valgust, ning mis stimuleerivad rakufunktsioone ilma rakku ennast mingil moel kahjustamata.

Ägedate vigastuste korral kiireneb tunduvalt tervenemise aeg. Täielik paranemine saavutatakse. Väga lühikese aja jooksul ning palju pisemate riskidega teisejärguliste tüsistuste tekkeks.

Nakatunud haavade puhul võitleb tugevdatud immuunsüsteem bakterite tõrjumisega , suurendades samal  rakkude aktiivsust ning kollageeni moodustamist, mis tagab kiirema kudede paranemise.

Ohtu võib olla laste ravimisega ning patsientidesse kellel esineb: diabeet, kilpnäärme haigused.

Kuidas kaalu langetada?

Võta vabalt. Mida vähem on su elus stressi, seda väiksem tõenäosus on ümaraks minna. Teadlased on seda korduvalt tõestanud.

Loobu magusatest gaseeritud jookidest. Kõik võimalikud kihisevad magusad joogid, ka energiajoogid sisaldavad palju kaloreid. Uuringust selgus, et magustatud gaseeritud jookide regulaarsetel tarbijatel on palju suurem kehakaal kui nendel, kes seda ei tee. 10 aasta vältel juua magusaid jooke on vööümbermõõtu võimalik kasvatada ligi 70%. Selle alternatiivi pakub.

Vesi on elu allikas

  • Vaid mõte sellest, et vahet ei ole palju ma vett joon, ma ikkagi ei lähe paksuks on hea. Alati aitab kaalulangetuse puhul.

Loe kaloreid- Kellelegi meist ei meeldiks vaadata palju kaloreid šokolaad meile juurde andis kuid paraku see on karm tegelikkus. Vaata alati paki pealt üle, kui palju kaloreid üks või teine toit sulle annab ja sinu üllatuseks võib mõni kerge eine muutuda tohutuks kaloripommiks.

Söö vähem jogurteid

Jogurtid on teatud määral kasulikud tooted, kuid need sisaldavad palju kaloreid. Üks jogurt päevas on seedimise jaoks küll tervislik toitumine, ülejäänu hakkab juba kaalu tõstma.

Vali alkoholi ja magustoidu vahel.

Kui sa jood õhtusöögi ajal mitu klaasi veini ning sööd lisaks ka magustoitu, siis su keha saab väga palju kaloreid. Siinkohal tuleb teha valik, sest mõlemat korraga sa ei vaja. Keskendu millelegi muule. Lihtne viis mõtteid mujale saada on teha neid asju mis sulle meeldivad. Uuringud on näidanud, et isegi telekamängude mängimine võib aidata kaasa kaalulangetamisele, sest see vähendab näljatunnet ning hoiab mõtted toidust eemal. Sa oled nii keskendunud, et ei teki kiusatust ajaviiteks süüa.

Hoia tervislikud toidud läheduses.

Inimesed kipuvad tihti olema laisad, aga seda saab enda jaoks ära kasutada. Hoia enda läheduses tervislikke snäkke, nagu näiteks erinevaid puu- ja juurvilju. Küpsised ja muu ebatervislik pane kuhugi eemale, et sa peaksid nende kättesaamiseks vaeva nägema. Niimoodi tarbid sa rämpstoitu palju vähem.

Maga kauem

Kauem magamine võib üllataval kombel aidata kaalu langetada. Kui sa magad vähem kui viis tundi päevas, siis sul on 30 protsenti suurem tõenäosus kaalust juurde võtta. Teadlased on jõudnud järeldusele, et vähemalt seitse tundi päevas magamine aitab kaasa kaalu langemisele.

Koosta eelarve

Koosta endale range eelarve selle kohta kui palju sa võid iga nädal toidule kulutada ja pea sellest ka kinni.

Kindlasti ära las toidu kvaliteeti alla, rämpstoidu asemel osta tooraineid, Niiviisi sööd sa mõõdukamalt, sest muidu ei jätku sul lihtsalt nädala lõpus enam raha.