ema lapsega

Suuremate linnade lasteaia järjekorrad ei vasta tõele

Lasteaedade ja lastesõimede ametlikud järjekorrad Tallinnas ja Tartus ei vasta tegelikkusele, sest kõik vanemad ei soovi oma last samal aastal lasteaeda panna. Suure enamuse Tartu lasteaiajärjekorrast moodustab sõimeealiste laste arv, lasteaiaealiste laste arv järjekorras on minimaalne, umbes 160 reaalset kohataotlejat.

Tallinnas eraldi arvestust sõime ja aia järjekordadest ei peeta. Lapsi pääseb lasteaedadesse üle kolmetuhande kahesaja.

Informatsiooni vabade kohtade osas edastavad lasteasutuste juhid haridusametisse septembri alguses ning hiljemalt oktoobri lõpuks peaksid kohad olema leitud.lasteaed

Komplekteerimine kestab 1. septembrini, mistõttu on numbrid praegu pidevas muutumises. Arvestuslikult on Tallinnas puudus veel sõimekohtadest, aga kui palju kohti täpsemalt puudu on, selgub pärast komplekteerimise lõppemist.

Septembris avatakse Tallinnas ka pooleteise kuni kolme aastastele lastele 3 sõimerühma, samuti on plaan avada teistes lasteaedades mõned rühmad. Lapsevanemad kes oma pooleteise kuni kolmeaastase laste hoidu vajavad, peavad selle ka võimalusel saama.

Tegelikult sellisel murel pakub linn ka alternatiivseid lahendusi ning lastehoidude teenuste kompenseerimist. Kui suures ulatuses alternatiivseid lastehoiuvõimalusi vanematele hüvitatakse, otsustab linna sotisaal- ja tervishoiuamet.

 

naerev poiss

Kuidas last kooliks ette valmistada?

 

Mulje on jällegi selline jäänud, et enim hoolitsetakse selle eest, et laps loeks piisavalt hästi ning arvutaks 20 piires. Inetu on samas see kui laps avastab, et koolis on päris mõttetu kuna ta teab kõike. Samuti pole õpiharjumused kergesti kujunema. Kuidas tekitada lapses huvi kooli vastu, et ta saaks seal hästi hakkama ning oleks põnev ?

Minult on ikka ja jälle küsitud, mismoodi lapsega kooliks valmistuda. Kui seda küsitakse mõni kuu enne kooli algust, siis soovitan lapsega nautida suve, käia koolimajaga ja õpetajaga tutvumas, osta koos koolitarbeid, harjutada turvalist kooliteed. Küllaltki karmilt enne koolilapseks saamist istumist laua taga ning kirjakeele omandamist. Märksa vajalikum on elurõõmus suhtumine koolisse ja sellega seonduvasse, väiksemehe enda soov ülesannetega hakkama saada.

Hea, kui laps on koolimineku hetkeks nii tugev, et suudab kanda rasket koolikotti, on piisavalt vastupidava tervisega , saab hakkama eneseteenindamisega. Oleks tore suhtleja, et saaks eakaaslastega tublisti mängida, oskaks küsida küsimusi ning abi kui see vajalik, oskaks tähelepanelikult kuulata ning sellele reageerida, end selgesti väljendada.

 

nöörid

Ka suvel tuleks jätkata treeningutega.

 

Istuva eluviisiga inimestel tuleb otsida tund 2-3x päevas, et hoida keha toonuses. Inimesed rassivad suve järel septembrist detsembrini hea vormi nimel kõvasti trenni teha, kuid siis tulevad jõulud ning uus pühadeaegne toiduorgia paiskab trenni- ja toitumisrežiimi jälle segi.

Pärast pikki söömapidusid tuleb jaanuar, mil uuesti tahetakse liigsetest kilodest lahti saada. Järgneb rügamine jaanuarist aprillini, et soojade ilmadega julgeks riideid vähemaks võtta. Muidugi õnnestub hea vorm paljudel tublidel kätte saada kuid kui lõpetada treening tuleb see kõik tagasi. Mõne aja pärast on suure vaevaga saavutatud trimmis keha läinud. Keha muutub pigem pehmeks ja venivaks, sest kätte jõuab pikk suvi koos jaanipäeva ning puhkusega ja sealt tulenevalt jääb trenn tahaplaanile.kükid

Nimelt on talvised raskemad jõusaali- ja rühmatreeningud ja suvised välitreeningud täiesti ise toimega ja üht teise vastu üleöö vahetada ei tohiks. Kergema ja raskema trenni vahe on see, et mõlema puhul töötavad eri lihaskiud.

Tervislikud ja treenitud inimesed väidavad, et suvel kui on grillhooaeg siis igasugused vorstid ja valmis lihatooted, jäätised ning karastusjoogid ajavad suve lõpuks kehakaalu korralikult kõrgele, sellepärast on suvel treeninguga jätkamine eriti vajalik. Ise äranis neil, kelle füüsis sügisest kevadeni regulaarse trenniga harjunud.

Talvel võiks rõhk olla raskematel treeningutel ja suvel kergematel. Näiteks teha talvel nädalas kolm suurema ja kaks väiksema intensiivsusega treeningut. Suviti jällegi vastupidi, et 2 rasket ja kolm kerget treeningut. Nii on võimalik hoida keha tervena aastaläbi.

Väike puhkus intensiivsest jõusaalitrennist pole halb ega ka mitte keelatud. Kindlalt jõusaalis või rühmatrennides käivad inimesed võiksid siiski iga poole aasta tagant teha paarinädalase pausi, näiteks puhkuste või pühade aegu, ent siiski hoides silma peal, et paus ei veniks liiga pikaks.

Miks on uus operatsioonisüsteem Windows 10 parem varasemast?

 

Hiljuti valmis windowsi uus operatsioonisüsteem Windows 10. Venemaal kostavad hüüded, et tegu on spiooniprogrammiga, vandenõuteoreetikud arendavad teooriaid, et numbrikombinatsiooni taga võivad olla tulnukad, kuid siiski windows on lihtsalt muutmas suunda, liikudest tootest teenuseks.

Miks on Windows 10 parem kui varasemad versioonid? Uurime spetsialistilt, miks peaks selle paigaldama?

See ühendab endas paremad ja enamkasutatavad kogemused Windows 7-st ja 8.1-st. Windows 10 on uus, kuid selles on palju kasutajate jaoks tuttavat, näiteks Start-menüü, mis on pakkunud head kogemust nii töölaua kui ka puutetundliku seadme kasutajale.

Continuum – võimaldab automaatselt vahetada kasutajaliidest töölaua ja puutetundliku vahel – lisab erakordselt mugava võimaluse tänaste 2-1 seadmete ja tahvlite kasutajatele.

Windows 10-et võib täna nimetada kõige turvalisemaks Windowsiks. Seda on lihtne kasutada, see on töökindel ning teeb argipäeva arvutikasutamise elamuse paremaks. Eriti rõhutaks siinkohal turvalisust.

Windows 10 on loodud ajastule, kus küberkuritegevuse ohud on kardinaalselt muutunud ning see suudab oluliselt paremini kasutajat ning tema andmeid kaitsta.

Alates eelmise aasta suvest on võimalik kõigil kasutajatel üle minna Windows 10-le TASUTA ja kui kord on juba üle mindud, siis kuni selle seadme elutsükli lõpuni on ka kõik Windowsi uuendused kasutajale tasuta kättesaadavad.

 

See on TASUTA Kus siin konks on ?

Windows 10 on suur samm personaalse kasutuskogemuse poole. Ajastud muutuvad ja Windows koos sellega.

Kasutaja ei pea oma aega pühendama operatsioonisüsteemi uuendamistele ja seadmete häälestamisele. Kasutuskogemused peavad olema mobiilsed, mitte ainult seade, mida kasutatakse. Tehnoloogia peaks olema tagaplaanil ning rakendused, teenused ja kasutaja jaoks oluline sisu võimeline liikuma seadmete vahel, lihtsalt ja märkamatult.

Tänu uuele Windows 10-le jõuavad tavakasutajad kiirelt tänapäevasele turvalisele platvormile, mis pakub kõiki neid kogemusi. Windows 10 on rohkem kui lihtsalt ühekordne uuendus. Minnes sellele täna üle, saab kasutaja ka tulevased uuendused tasuta. Seega kasutaja ainult võidab, saades täiustatud kasutuskogemusi, uut funktsionaalsust ning kasutades alati viimast versiooni. See pole enam toode, vaid teenus

Mida peaks teadma enne operatsioonisüsteemi uuendamist?

Windows 10 on loodud töötama Windows 7 ja Windows 8/8.1 seadmetel. Sellisel juhul seade töötab ja ühildub Windows 10-ga.

Kui uuendada, siis Windows tuvastab ise ära kas süsteemi uuendus on võimalik või ei toeta vana tark- või riistvara uue Windows 10-ne installimist. Igaljuhul kui see peaks juhtuma, et tarkvara või riistvaral on mingi tõrge, siis peaks seadme viima ekspertide juurde kes uue tarkvaraga abiks oleks.

Uuenduse läbiviimiseks tuleb kasutajal varuda veidi aega. Laias laastus võtab tarkvara paigaldus aega tund aega, vanematel arvutitel võib see aeg pikemaks minna kuid uutel ja võimekatel seadmetel võib see ka poole tunniga õnnestuda.

 

keemilised lokid

Kuidas juukseid hooldada ?

Šampoonikogused olgu väikesed! Ühe pesukorra jaoks on paras kogus umbes pool teelusikatäit šampooni, mis tuleb enne käte vahel laiali hõõruda ja korralikult peanahale masseerida. Asetades šampoonised käed pähe, peavad juuksed juba eelnevalt täiesti märjad olema. Vajadusel võid ka korgi sees šampooni veega lahjendada, et paremini seda pähe jaotada. Ja šampooni kannad ainult peanahale, sest see vaht, mis valgub otstele, peseb juba otsa puhtaks. Seejärel masseerid peanahka, mis omakorda puhastab.

 

Juuksemask ?

Kui soov on anda oma juustele lisavitamiine siis kindel võimalus selleks on juuksemask. Juuksemaske on vajalik teha rohkem siis kui tunned vajadust selle järgi. Kui sul on väga rikutud juuksed, siis nad vajavad hädasti ka lisatoitu ehk maski. Siinkohal mängib suurt rolli see kui tõus on mask ja kui tihti seda kasutama peab. Selline info peaks olema igal maskil väga täpselt kirjas. Seda milline mask võib sulle kõige kasulikum olla võib öelda ilmselt vaid juuksur, sest ilmselgelt kõigile tundub, et just nende juuksed on kõige hullema seisus üldse, reaalsus on see, et väga tugeva maskiga on võimalik oma juuksed ka üle toita. Ületoidetud juus näeb samamoodi õnnetu välja nagu rikutud juuski ja kui valida vale mask, siis võid kasu asemel kahju teha hoopis oma juustele. Siinkohal on hea näide tuua juustest mis vajaksid niisutust, kuid kui neile teha valgumaski, siis juuksed muutuvad veel tugevamaks ja tänu sellele võivad murduda kiiremini. Rikutuid juukseid üle niisutades juhtub see, et juuksed hakkavad venima. Just neile on vaja valgumaski, et muuta juuksed vastupidavamaks ja jõulisemaks.

Erilist tähelepanu tasub pöörata kõrvatagustele ja näo- ning kuklaäärsetele juustele, kuna need kohad lähevad kõige kiiremini mustaks. Šampoonil võiks lasta siis ka peas natuke aega mõjuda, et ta mustuse lahti leotaks ja raviained juuksesse tungida jõuaks. Ole alati loputades väga hoolikas.

Alati hoida pigem kauem kui vähem. Tihti peale on mulje jäänud, et kuuma veega peapesu suuda juukseid puhtamaks teha. See võib tõesi olla vaid alguses, sest kuum peanahk hakkab kiiresti higistama ja uut rasu peale tootma mis teeb juuksed kiiresti mustaks uuesti.

Kui juuksed pestud, pigista nendest õrnalt vesi välja, mitte ära peksa ega vääna ning rapsi neid, sest märgi juukseid on väga lihtne katki venitada. Isegi rätikut ei ole hea kaua peas hoida, sest niiskus juustest hakkab minema rätikusse ja juuksed muutuvad kuivaks. Vajadusel pigista paar korda juukseid kuivemaks.
Ole iseenda parim hooldaja! www.koolitused.ee